Poniższe zestawienie nie wyczerpuje w pełni katalogu dokumentów potrzebnych do dokonania wyceny. Lista dokumentów zależy od rodzaju nieruchomości, celu wyceny, zakresu opracowania. Checklista ma charakter orientacyjny, cześć dokumentów rzeczoznawca majątkowy uzyskuje samodzielnie, część dostarcza klient.

Wycena mieszkania:

  • numer księgi wieczystej
  • zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej o przysługującym prawie do spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu zawierające informacje o właścicielu mieszkania
  • informacje o powierzchni, rzut lokalu

Wycena lokalu użytkowego:

  • numer księgi wieczystej
  • informacje o powierzchni, rzut lokalu
  • umowy najmu

Wycena domu jednorodzinnego:

  • numer księgi wieczystej
  • wypis z rejestru gruntów i kartoteki budynków
  • kopia mapy ewidencyjnej
  • wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
  • pozwolenie na budowę
  • pozwolenie na użytkowanie lub potwierdzenie zgłoszenia do użytkowania
  • projekt techniczny
  • kosztorys budowlany (w przypadku budowy, rozbudowy, modernizacji)
  • książka obiektu budowlanego

Wycena działki gruntu:

  • numer księgi wieczystej
  • wypis z rejestru gruntów
  • mapa zasadnicza
  • wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

Wycena nieruchomości komercyjnej:

  • numer księgi wieczystej
  • wypis z rejestru gruntów i kartoteki budynków
  • kopia mapy ewidencyjnej
  • wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
  • pozwolenie na budowę
  • pozwolenie na użytkowanie lub potwierdzenie zgłoszenia do użytkowania
  • projekt techniczny
  • kosztorys budowlany (w przypadku budowy, rozbudowy, modernizacji)
  • książka obiektu budowlanego
  • umowy najmu
  • zestawienie rocznych kosztów utrzymania